2010. december 8., szerda

www.jorubafoto.eu

Korábban már beharangoztam a készülő honlapomat, melyet végül a héten sikerült üzembe helyezni.

Ambrits Tamás fotós barátom által készített korábbi honlaptól nehéz szívvel váltam meg. Egyrészt ez volt az első önálló honlapom, másrészt Tamás által megálmodott dizájnt nagyon szerettem.
A honlap elkészítéséért hálám még sokáig kísérni fogja! Köszi Tamás ezúton is!


Az új honlapomat egy másik Tamás, Horvát Tomi barátom készítette. Nagyon köszönöm neki!

A honlapnak vannak időnként külföldi látogatói is, ezért elkészítettem az angol nyelvű változatát (igaz, a bemutatkozó rész fordítására még nem volt időm), újdonság ezenkívül a fejléc, mely kiegészült blog-hivatkozással, illetve Kedvencek  galériával is.

Az új honlappal együtt a képanyagot próbáltam valamelyest redukálni (tudom, volna ezzel még teendő), és amennyire lehet egységesebbé tenni.


A galéria nézegető programmal nagyon sokat küzdöttem. A vagy másfél tucatnyi kipróbált közül, még a jelenlegi volt az, amelyik (működésben dizájnban, sebességben) legjobb kompromisszumot nyújtotta, az egyetlen gyengéje talán a tömörítési algoritmusa, ami miatt a képek nagyobb felbontású monitorokon nézve sajnos kissé moarésnek és mosottnak tűnnek. Szóval ez ügyben még keresem az ideális megoldást.

Ha a honlappal (vagy annak bármely részével), esetleg a képanyaggal kapcsolatban bármilyen ötlet, észrevétel, javaslat, vélemény volna, azt szívesem venném!

10 megjegyzés:

  1. Zsolt, én is szeretnék gratulálni az új weboldaladhoz!
    Azt hiszem már az enyémre is ráférne egy update. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, nagyon örülök az újnak is. Nézegettem ma egy kicsit, vagy nem is olyan kicsit. Úgy kell rábeszélnem magam, hogy ott hagyjam, mert igazából én mindig leragadok a képeidnél. Rettenetesen szeretem a képi világod, a szemed, amit és ahogy látsz. Bár ez nem újdonság, csak a holnap. :) Először kicsit megijedtem, hogy sikerült túlzottan is redukálni a képeket, mert csak később vettem észre a "portfolió" fület, de ott akkor megnyugodtam, hogy azért nem tűntek el régi nagy kedvencek. Találtam sok újat is számomra, Paneldoban is. :) Meg most tüzetesebben néztem a Balatont, ott is, budapestiek között is.
    Kicsit nekem hiányoznak a címek vagy számok a képekhez, hogy fogok ezentúl Neked kiemelni? Bár lehet nem is kell a későbbiekben, s nem véletlen szűnt meg. ;)
    A nézegető nekem bejött.
    Szívből gratulálok, s visszatérő leszek! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is gratulálok. A régi design nagyon megmaradt a fejemben, nekem is tetszett. A kezelhetősége - ami számomra nagyon fontos - viszont ennek sokkal szimpatikusabb számomra. Egyetlen dolgot hiányolok. Mégpedig azt, hogy ha rákattintok egy albumra, akkor nem tudok visszatérni a főoldalra, ahol kattintanék a következőre. Mondom ezt azért, mert elkezdtem nézegetni ismét a fotóid és én is nehezen kattintottam vissza ide a blogra. :) Nézem végig az összes albumot, de így kicsit körülményesebb.
    Gratulálok! És ha így marad az oldal, akkor is szívesen látogatok vissza időnként, mert valóban élmény a fotóid nézegetni!

    VálaszTörlés
  4. Rájöttem a böngésző "Back" gombja működik és megoldja a kérdést. Csak ritkán szoktam használni... :)

    VálaszTörlés
  5. János-Zsolt köszi!

    Zsuzsi: köszönöm, örülök neki, ha így van. Az igazat megvallva egy idő a idő óta már nem nagyon tulajdonítok jelentőséget annak, hogy milyen címet is adjak a képeknek, ezért jobb híján mindenféle (többnyire csak számomra érthető) katalogizálást segítő kódokkal látom elő őket. Amit viszont megjelenített az előző képnézegető, ami talán kevésbé volt szerencsés, ezért ezúttal direkt olyat választottam, ami ezt nem támogatja. Így viszont kétségtelen, hogy megnevezni az egyes képeket csak körülményes körbeírással lehetséges. Meg amúgy is jó lenne látni, hogy hány kép van az adott galériában úgyhogy a következő galéria-nézegetőt ezek figyelembevételével fogom kiválasztani (vagy ha más nem, megpróbálunk majd kicsit programozni a jelenlegin, ami kicsit macerás ugyan, de nem lehetetlen)

    Péter: igen, épp az említett okok miatt lett végülis új weboldal. Jó lett volna valamennyit átmenteni a régi a dizájnból, ami most sajnos jött össze, de azért nem tettem le teljesen róla..

    Igen, visszatérni egyelőre csak a böngészőn keresztül lehet. Már többen is jelezték, hogy ez talán kevésbé szerencsés. Beágyazott flash-el, nem volna drámaian bonyolult programozási feladat egy főoldalra mutató link, úgyhogy megoldható a kérdés. Addig is - amolyan próbaképpen - a Kedvencek galéria külön ablakba nyílik meg, hátha.

    Gyere máskor is, szívesen látlak ;)

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Gratulálok az új oldalhoz! Megnézegettem a galériákat, szép anyag gyűlt már össze!

    Üdv
    Tamás

    VálaszTörlés
  7. Grat!
    Még nem volt időm olyan alaposággal végignézni, mint ahogy kedvem volna és megérdemelné a dolog, de első bekukkantásra klassz - bár a régi design tényleg nagyon ütős volt.
    Szóval: a többit majd később, most csak gratula. :-)

    VálaszTörlés
  8. Végre volt időm normálisan körbenézni - háááát, nemzetközi szinten is akárhol megállnának a képeid.
    Remélem egyszer (a közeljövőben) majd falon is láthatom őket!

    VálaszTörlés
  9. Örülök ha így gondolod, bár én magammal azért elég szigorú vagyok, úgyhogy én szkeptikus vagyok efelől. A kiállítás sajnos nagyon drága mulatság, úgyhogy mostanában nem valószínű, hogy lesz ilyen.. :/

    VálaszTörlés